Navigace [přeskoč navigaci]



[nahoru]


Co možná nevíte o Bohemia Sektu? [ Vinařství ]

Co možná nevíte o Bohemia Sektu?

Šumivé víno provází lidstvo už hezkých pár století. Za tu dobu získalo tak velký společenský význam jako žádný jiný nápoj. V současné době láhev šumivého vína neodmyslitelně patří na slavnostní tabuli každé významné společenské či rodinné události. Těžko si bez přípitku šumivým vínem představíme oficiální i neoficiální uvítání vzácnějších hostů, podpis významnější smlouvy, šumivé víno z rukou vítěze stříká po hlavách přítomných při závěru každého závodu Formule 1, láhev šumivého vína bez výjimky patří i prvnímu vyplutí lodi.

Ale tou pravou sezónou pro šumivé víno je závěr roku. Stalo se již tradicí spojit silvestrovské oslavy s tímto lahodným mokem a stále přibývá těch, kteří si šťastné chvíle vánočních svátků nedovedou představit bez skleničky dobře vychlazeného šumivého vína.
V poslední době jsme byli na Silvestra svědky konce milénia a vzhledem k nejednotnosti jeho pojetí dokonce dvakrát. I podle předních výrobců alkoholických nápojů lidé vzali oslavy konce milénia opravdu vážně. V duchu úspěšného startu do nového tisíciletí, neboť o loňské silvestrovské noci vylétlo do vzduchu rekordních tři miliony zátek "Bohemky", pokračovala společnost Bohemia Sekt v rozvoji prestiže a image firmy v průběhu celého roku 2001. Největší vinařské uskupení se nespokojilo pouze s dlouhou tradicí a konstantní kvalitou svých produktů, ale zaměřilo se také na obměnu designu výrobků v souladu s nejmodernějším vývojem v této oblasti. Na prezentaci inovovaného vzhledu Bohemia Sekt demi sec, již tradičně nejprodávanějšího sektu v České republice, navázalo uskupení slavnostním představením nové etikety suchého šumivého vína Bohemia Regia brut v rámci "Měsíce Bohemia Sektu". Naplňuje se tak jasná strategie společnosti být i v úvodním století třetího tisíciletí špičkovým výrobcem kvalitních šumivých vín, u kterého se snoubí tradice s nejnovějšími světovými trendy
Jak postupuje čas a v kalendáři ubývá stránek, mnoho z nás se alespoň jednou v roce snaží na chvíli se zastavit, zamyslet se nad svými úspěchy v uplynulém roce, zvážit plány do budoucna a připravit se na uvítání roku příštího. Čeká nás rok na první pohled symetrický a magicky ohraničený dvěma dvojkami. Oslavme jej tedy s náležitou noblesou! Společnost Bohemia Sekt nabízí pro silvestrovské oslavy výjimečné šumivé víno - Bohemia Sekt Prestige, jenž svou nezaměnitelnou chutí a jemným dlouhotrvajícím perlením podmaní každého, kdo jej ochutná.
A než zasedneme k slavnostně prostřenému stolu a ochutnáme to nejlepší z pestré palety sektů a.s. Bohemia Sekt, připomeňme si několik perliček kolem šumivých vín.

Šumivé víno se běžně prodává v láhvi o obsahu 0,75 litru. V letadlech se můžete setkat s láhvemi 0,187, 0,2 a 0,375 litru. Existují ale i větší láhve, jejichž obsah je vždy násobkem 0,75. Jsou to Magnum (1,5 litru), Doublemagnum (3 litry), Rehoboam (4,5 litru), Methusalem (6 litrů), Salmanazar (9 litrů), Balthazar (12 litrů). Pak ještě existuje láhev o obsahu 15 litrů. Má jméno Nabuchodonozor a její otvírání vyžaduje součinnost alespoň dvou fyzicky zdatných osob.
Sladkost šumivých vín určuje množství dozážního likéru. Podle našich norem se to v množství cukru projeví takto: brut (15 gramů v litru) - například Bohemia Regia brut, sec (od 15 do 35 gramů), demi sec (od 35 do 50 gramů - příkladem je nejznámější šumivé víno v České republice - Bohemia Sekt demi sec), demi doux (od 50 do 80 gramů) a doux (před 80 gramů).

Začátek výroby šumivých vín ve Starém Plzenci počíná v roce 1942, kdy zde byla založena s.r.o. Českomoravské sklepy šumivých vín. První produkt přišel na trh v roce 1945 a jmenoval se Black Widow (Černá vdova). Zanedlouho ho následoval sekt Radyně podle stejnojmenného hradu u Starého Plzence. Chateau Radyně je nejstarší nepřetržitě vyráběnou značkou šumivého vína na českém trhu.

Na přelomu čtyřicátých a padesátých let působil ve Starém Plzenci francouzský vinařský odborník Louis Girardot. Cílem jeho mise bylo předat českým vinařům přímo v provozu zkušenosti z výroby šampaňského. Staroplzenští vinaři jeho jméno zvěčnili v luxusním šumivém víně vyrobeném klasickou metodou druhotného kvašení v láhvích. Po jeho odjezdu se v roce 1953 závod ve Starém Plzenci začal specializovat výhradně na šumivá vína.

V oblasti šumivých vín došlo v Česku k něčemu, co zřejmě nemá ve světě obdoby. Totiž, že značka šumivého vína se stala synonymem pro šumivé víno jako takové. Vždyť každé tři ze čtyř prodaných lahví sektu pocházejí ze Starého Plzence.

Společnost Bohemia Sekt je u nás největším výrobcem šumivých vín. Za rok 2000 jich dodala na trh za 1, 234 miliardy Kč. V tomto roce byl zaznamenán i rekord v počtu prodaných sektů na konci roku, když o silvestrovské noci vylétlo do vzduchu najednou přes 3 miliony špuntů "Bohemky".

UMÍSTĚNÍ

DALŠÍ INFORMACE: http://www.bohsekt.cz

Typ záznamu: Vinařství
AKTUALIZACE: uživatel č. 705 org. 2, 16.03.2004 v 11:04 hodin

[nahoru]



Copyright 1998-2024 © www.infoSystem.cz, součást prezentačního a rezervačního systému Doménová koule